Vähenda kehakaalu vannis lõõgastudes!

Kuna peale jõule ja aastavahetust on vahelduva eduga ikka mõtteis (mitte ainult minu) ja kirjutamistes olnud organismi taastamine, turgutamine ning liigsetest kilodest vabanemine, siis mis võiks tunduda veel mõnusam, kui õhtul peale väsitavat tööpäeva vannis lõõgastudes samaaegselt vabaneda nii stressist kui ka üleliigsetest kilodest. Võib-olla mõtlete, et kas see saab üldse võimalik olla? Tegelikult saab küll, vähemalt on seda väitnud saksa naisteajakiri “Bild der Frau”. Mis aga on see, mis muudab ürdivanni tõhusamaks kaalulangetajaks kui seda on tassike maitsvat taimeteed? images (1)Põhjuseid on tegelikult isegi mitu:

  • temperatuurideerinevus naha ja vee vahel ning vee rõhk toimivad kehale füüsiliste stimulaatoritena, millele reageerivad nii hingamine, seedimine kui ainevahetus (!)
  • kuum vesi avab nahapoorid, mis aitab kõigel heal, mis taimedes sisaldub (õlidel, mineraalidel ja tanniinidel) imenduda otse vereringesse ja seal meie organismi huvides toimetada kiirendades nii ainevahetust kui rasvapõletust
  • ja muidugi – mitte miski ei mõjuta meeleolu nii kiiresti, kui aroom – soojas vannis aurustuvad taimede eeterlikud õlid mõjuvad eriti intensiivselt ja lõõgastavalt

7 reeglit tõhusalt toimivaks vanniks

  1. Ideaalne vannivee temperatuur jääb vahemikku 36-38 C.
  2. Ära mine salendavasse vanni täis kõhuga. Peale söömist kulutab keha oma energia seedimisprotsessile selle asemel, et suunata seda ainevahetusega seotud protsessidesse.
  3. Enne vanni on parim aeg teha keha kuivharjamist naturaalsetest harjastest tehtud harjaga või seda koorida mõnusa kehakoorijaga. Harjamine või koorimine eemaldab surnud naharakud, stimuleerib vereringet ning muudab naha vastuvõtlikumaks taimsete koostisosade kasulikule mõjule.
  4. Võta endale vanni minnes midagi joodavat kaasa (näiteks leiget taimeteed või puhast vett). Võib juhtuda, et soe vann tekitab janu.
  5. Võta vanni kaasa kaelapadi – see võimaldab ka peal ja õlgadel vanniskäigu ajal lõdvestuda.
  6. Ole vannis 15-20 minutit. See on piisav aeg, et vannis sisalduvad orgaanilised ühendid saaksid sinu keha huvides tegutseda. Liiga kauaks vanni jäämine võib aga asjatult kuivatada sinu nahka.
  7. Võta endale veel pool tundi peale vanni rahuliks olemiseks ja lõõgastumiseks.

õunaäädikas himaalaja sool rosmariin

5 efektiivselt toimivat vannilisandit sinu köögikapist!

Õunaäädikas puhastab. Õunaäädikas on üks vanimaid koduseid vahendeid, mida on kasutatud organismi puhastamiseks seestpoolt. Sisaldaded paljusid vitamiine ja ensüüme, ergutab õunaäädikas ainevahetust ning soodustab kehasse ladestunud mürkide ja toksiinide väljutamist organismist. Siiski ei toimi õunaäädikas vaid seespidiselt, vaid sellest võib kasu olla ka siis, kui sa täiesti lõdvestunult vannis lebad. Vala lihtsalt oma vannivette 200 ml puhast looduslikku õunaäädikat ning naudi vanni 15 minutit.

Sool pinguldab. Siinkohal on taas jutte Himaalaja või meresoolast, mitte harilikust lauasoolast (NaCl) (muidugi võid kasutada ka spetsiaalset meeldivalõhnalist vannisoola), mis on rikas mineraalide ja mikroelementide poolest (magneesium, kaalium, jood, kaltsium jms). Kõiki neid bioloogilisi aineid vajab meie keha ainevahetuse kiirendamiseks ja rasva lagundamiseks. Soolavann pinguldab ja puhastab kogu keha, eemaldades liigse koevedeliku ning stimuleerides vereringet. Selleks lahusta esmalt 500 g soola 2 liitris kuumas vees ning vala saadud lahus seejärel oma vannivette. Naudi umbes 37-kraadist vanni 15 minutit. Ära jää vanni kauemaks, kuna soolane vesi kuivatab nahka. Kõige parem oleks, kui loputaksid peale vanni end jaheda duššiga, kuivataksid naha põhjalikult ning kreemitaksid sisse niisutava losiooni või õliga.

Ingver eemaldab organismis toksilised ained. Ingveri toime seisneb põhiliselt tema vürtsikates koostisosades – need stimuleerivad vereringet ning seeläbi ka ainevahetust. Sapp töötab ingeri toimel paremini, rasvade põletamine käib täiskiirusel ning see omakorda aitab eemaldada kehast ka toksilisi aineid. Selleks lõika umbes 20 cm pikkune tükk värsket ingverit viiludeks, vala sellele umbes pool liitrit keeva vett ning lase 15 minutit seista. Lisa saadud tõmmis oma vanniveele.

Rosmariin peatab magusaisu. Kui tulete õhtul väsinuna koju, võib olla üsna tavaline, et tahaksite haarata mõne maitsva snäki ja lihtsalt mõnusalt diivanile vajuda. Miks mitte aga hoopis säästa end neist liigsetest kaloritest ja võtta selle asemel hoopis üks lõõgastav salendav vann. Rosmariin mõjub neljal erineval moel – soodustab vereringet, stimuleerib ainevahetust, tugevdab närve ning annab uue energia. Selleks võta umbes 200 g kuivatatud rosmariinilehti, täida nendega üks riidest kotike või suurem teesõel ning pane sellega oma vannivette.

Aroomiõlid muudavad õnnelikuks. Üle 30 miljoni lõhnaretseptori meie ninas reageerivad erinevatele aroomidele, saates närviimpulsid otse ajju hüpotolaamusesse, mis muuhulgas kontrollib ka meie söögiisusid. Näiteks puuviljalõhnad (õun, banaan, mango) on söögiisu peatava toimega. Samas tsitruseliste lõhnad (grepfruut, apelsin, neroli) taaselustavad ja suurendavad õnnehormoonide hulka. Kuna eeterlikud õlid ei segune veega, on nende vannivette lisamiseks vaja emolgaatorit. Selleks sobib ühtviisi hästi nii mesi, rõõsk koor kui ka mandliõli. Selleks sega 10 tilka valitud eeterlikku õli 4 slp mee, 4 spl rõõsa koore või 2 spl mandliõliga ning lisa see vanniveele koos jooksva veega.

Otsi kategooria järgi