Maitsvad suvised joogid

/Maitsvad suvised joogid

Maitsvad suvised joogid

boy-drinking-water

Käes on ilus suvine aeg, jaanipäevaselt vihmaste ilmade hulka on sattunud juba ka neid päris suvepäevi, mil päike palavamalt kõrvetama kipub. Kindlasti ei tohi sel juhul unustada end ja eriti oma lapsi kaitsta liigse päikesekiirguse eest (päikesekaitsevahendid selleks puhuks leiad siit), seda eriti rannas, kus tihtipeale puudub võimalus vajadusel päikese eest varju minna. Sama oluline, nagu on enda kaitsmine kõrvetava päikese eest, on ka suvisel kuumal ajal oma organismi vedeliku tasakaalu säilitamine.

Palju on räägitud sellest, kui palju vett peaks inimene oma kehakaalu kohta päeva jooksul tarvitama ning sellest võiks kirjutada ju ka praegu. Tegelikult ei kehti need asjad siiski üks-ühele. Samuti ei pea vedelikuna arvestama üksnes päeva jooksul tarbitud vett (paljudele, eriti lastele ei maitsegi lihtne puhas vesi), vaid võib selle asendada ka mõne muu endale meeldiva mahlajoogi või teega. Päevast vedelikuvajadust aitavad rahuldada ka suure veesisaldusega toidud supp, puu- ja juurviljad. Keskmiselt 70-80 protsenti oma kogu veevajadusest katab inimene erinevate jookidega ja 20-30 protsenti saab ta toidust.

Nippe vedeliku tasakaalu säilitamiseks

  • Joo iga eine ja suupiste kõrvale
  • Vali jook, mis sulle meeldib. Mitmed uuringud näitavad, et lapsed ja täiskasvanud tarbivad umbes 45-50% rohkem vedelikku, kui see on maitsestatud (tavalise veega võrreldes).
  • Söö rohkem puu- ja aedvilju. Enamike puu- ja aedviljade veesisaldus on suur, mistõttu need on heaks vahendiks sinu veevajaduse rahuldamisel.
  • Ära lähtu ainult janutundest. Ravimite või muude tervisefaktorite tõttu ei pruugi janutunne iga kord olla usaldusväärne vedelikuvajaduse näitaja.
  • Hoia vee- või joogipudelit alati käepärast kas oma laual, autos, kotis või mujal, kus see tuletab sulle meelde vajadust juua.
  • Hoia jooke mõõdukal temperatuuril. Mõõdukal – mitte kuumal ega külmal – temperatuuril serveeritavaid jooke juuakse suuremas koguses.

Valik suviseid jooke Looduspere poodides

  •  Kvaliteetsed tervislikud Rabenhorst mahladtradeboardVCholf_imgmis on valmistatud mahedalt kasvatatud marjades ja puuviljadest. Mahladele ei ole lisatud suhkrut ning valmistamisel ei ole kasutatud kontsentraate. Valikus õuna-mangomahl, tomatimahl, rauaga rikastatud Rotbäckchen klassik mahl, immunsüsteemi toetav tsingi ja C-vitamiiniga Rotbäckchen puuviljamahl, Rotbäckchen puuviljamahl acerola, kirsi ja kibuvitsaga, Rotbäckchen mahl õpilastele B vitamiinide ja rauaga, Nisuorasemahl spirulina ja rohelise teega ja Rotbäckchen marjalimonaad mineraalveega.
  • kulauKookosvesi on tavaliselt noore, umbes 6 kuu vanuse kookospähkli mahl. See mahl ei vaja säilitusaineid – ainult askorbiinhapet, et peatada hapnemist. Lisatud askorbiinhape ei ole geneetiliselt muundatud. Kookosveel on rikkalikult mineraalaineid: soodium, kaltsium, magneesium, raud, vask, kaalium. Samuti sisaldab kookosvesi proteiini, C ja B vitamiini ning glükoosi – suhkurt, mida leidub inimese veres. Kookosmahla elektrolüütiline tasakaal on samuti sama, mis inimese veres. Kookosvees kasulikud omadused on:
    • toetab keha mürkide välutamise ja puhastumise protsessis
    • tõstab keha pH tasakaalu
    •  on võimas spordi- ja taastumisjook
    • aitab kehal väljutada elavhõbedat
    • taastab peale sauna vee ja mineraalide tasakaalu kehas
    • aitab kaasa kaalu alandamisele
    • omav viiruste vastast toimet
    • kiirendab ainevahetust eemaldades toksiine
    • toetab kilpnäärme tööd
    • aitab kehal säilitada õiget temperatuuri
    • aitab viia rakkudesse toitaineid ja hapnikku
    • aitab maksaprobleemide, nt hepatiidi, puhul
    • vähendab kuseteede probleeme
    • aitab vähendada turseid kätes ja jalgades
    • on abiks põletuste korral
    • aitab ka siis, kui on tarbitud liigselt alkoholi
  • Green-Tea-Diet-300x206Valik erinevaid rohelisi teesid, suvel eriti mõnusad jahutatult või jääteena. Rohelise tee kasulikkus tervisele on varieeruv ja laiaulatuslik. Selle keemiline koostis annab positiivse mõju nii paljudele kehalistele süsteemidele, nii et on kasulik kasutada rohelist teed nende tervislike kasutegurite saavutamiseks. Roheline tee on üldtuntud oma rikkaliku antioksüdantide sisalduse poolest, omab vähki ennetavat, kolesterooli taset vähendavat, vererõhku alandavat, veresuhkrut vähendavat ning antibakteriaalset ja viiruste vastast toimet, lisaks:
    • Ennetab ja kiirendab paranemist külmetustest ja gripist
    • Ennetab halba suulõhna. (halitoosi).
    • Aitab ennetada ja kergendada teise tüübi diabeeti.
    • Blokeerib võtmeretseptoreid allergiliste reaktsioonide tekitamisel.
    • Aitab Parkinsoni haiguse all kannatajaid.
    • Aeglustab HIV viiruse protsessi.
    • Säilitab tervisliku vedeliku tasakaalu.
    • Leevendab väsimust ja stressi.
    • Naharakkude imuunsüsteemi tõstmine
    • Artriidi kergendamine ja ennetamine.
    • Vähendab rabanduse riski.
    • Ennetab osterporoosi.
    • Vähendab suitsetajatel DNA kahjustust.
    • Vananemise tunnuste edasi lükkamine.
    • Parandab luustruktuuri.
    • Ennetab ohtlikku verehüübimist.
    • Kalorite põletamine – rohelist teed kasutatakse kasvavalt osana tervislikust dieedist, kuna see võib mängida rolli keha kaalu ja koosseisu kontrollimisel läbi termogeneesi või rasva oksüdatsiooni aktiviseerumisega või mõlemaga korraga. See töötab, suurendades energiakulu ja termogeneetilisi omadusi, mis edendavad rasvade põletamist.

Kui eelpool mainitud jookide hulgast midagi meelepärast ei leidnud, vaata ka siia.

 

Kasutatud materjal:

  • http://tervis.postimees.ee/279756/kui-palju-peaks-jooma-vett
  • http://www.coffeetea.info/ee.php?page=topics&action=article&id=1279
2015-06-29T08:34:14+00:00