Kevadväsimus ja kuidas rohkem energiat saada

Miks me oleme just siis väsinud, kui looduses kõik ellu ärkama hakkab ja mida me teha saame, et seda vältida. 

Pole see tont ega inimene, ongi kevadväsimus.

Talv jääb peagi selja taha, ilmataat pole veel päris otsustanud, kas nüüd või mõne aja pärast, kuid kalendrisse vaadates on selge, et kevad pole enam kaugel. Ja just nüüd tunnevad paljud ennast väsinuna ja loiuna ning nagu tühjaks imetuna. Pole tahtmist millegi järele. Ilmastiku vaheldus tõesti tekitab kevadväsimust. Justkui ärkaks talveunest ja kehal tuleb nüüd ennast jälle käima tõmmata ja soojema ilmaga harjuda. Veresooned laienevad ja selle tulemusel vererõhk langeb. See võib päris ära väsitada. Kui ilm vaheldub iga paari päeva tagant, siis käib see pendeldamine ka kehas edasi ja tagasi ning võib päris tasakaalust välja lüüa tundlikumad. Samuti tõuseb melatoniinipeegel ehk unehormoon, mis talvereziimil oli. Pole siis imestada, kui ennast väsinuna tunneme. Kokkuvõttes on see hormoonide mäng, millega pea pool rahvastikust maadleb

Rohkem magada?

Kahjuks rohkem magamine midagi ei aita. Pigem on nüüd aeg jalad kõhu alt välja tõmmata ja rohkem liikuda ja pigem värskes õhus ja päevavalges. See paneb vereringe käima, suurendab hapniku voolu kehasse, normaliseerib vererõhku ja annab värsket energiat.

Proovige kõik päiksekiired kinnipüüda, mis saate. Isegi kui teete 15 min jalutuskäigu õues, siis annab see juba päris hea efekti. Kui väsimus ikka täitsa maha murrab, siis võib muidugi kerge 20 min uinaku teha lõuna ajal.

Sööme ennast tugevaks

Söögiga annab palju ära teha. C vitamiin on siinjuures oluline tegelane ja aktiveerib ainevahetuse. Meestele soovitatakse päevas 105 mg ja naistele 95 mg C vitamiini tarbida. Lisaks sööge pigem väiksed portsud 3 suure põhisöömaaja asemel, mis soolestikku kõrgtuuridele paneb ja nii kogu energia endale ahmib. Alati on soovitatav süüa hooajalisi toite, praegusel ajal on eriti soovitatav idude tarbimine, mis annavad puhast eluenergiat ja maitsevad hästi. Idandamine on lihtne ka võhikutele, selle kohta võib lugeda meie blogis.

Lisaks saab ka üldtugevdavaid toiduaineid või toidulisandeid tarbides tihti jõudu juurde, eriti kui talvel on läbipõetud haiguseid. Kiika meie Tervisetoodete all Üldtugevdav riiulisse

Päevas oleks hea juua vähemalt 2 l vett või magustamata taimeteesid. Kommide asemel haarake pigem puu- või juurvilju nii söömiseks, kui ka smuutide tegemiseks. 

Soovitame näiteks sellist smuutit:

Kurkumi Energia smuuti

200 ml vett
½ pirni või peotäis sügavkülmast mustikaid/maasikaid
1 banaan
1/2 tl kurkumipulbrit
5 g värskelt lõigatud ingverit

Pese pirn, koori banaan ja ingver, pane blenderisse kõik koostisained ja püreesta ühtlaseks massiks.

Ilusat kevadet!

Otsi kategooria järgi