Hommikune tee virgutab, õhtune rahustab

Hommikud on juba sügiseselt karged. Õhtudki üsna jahedad. Pole midagi mõnusamat, kui suruda külmast kanged sõrmed ümber kuuma teetassi ning lasta meeldivalõhnalisel, maitsval joogil oma keha aeglaselt üles soojendada. Igaühel meist on kindlasti ka oma lemmiktee, või lausa lemmik hommiku- ja lemmik õhtutee ning lisaks sellele veel mõni, mis vastavalt olukorrale eriliselt mõnus tundub olevat. teejoomineSamuti joome me erinevaid teesid eesmärgipäraselt, küll ergutamiseks, küll rahustamiseks või siis hoopis millegi leevendamiseks ja raviks. Hommikuste rohuteede ülesanne on lihtne – sundida organism ärkvele või täpsemalt kiirendada seda protsessi. Nagu teada, vabaneb inimorganism une võimusest lõplikult alles kella 11-ks hommikul, siis kui suurem osa meist juba ammugi tööl on. Oma ergutava toime poolest on kindlasti tuntud roheline tee ja nõgeselehetee, samuti ingverit sisaldavad teesegud (inveriviilu võib ka ise oma hommikutee sisse lõigata). Kel aga rohkem aega ja tahtmist katsetada, võib hoopiski ise endale mõnusalt ergutava hommikuse teesegu valmis segada:

Hommikutee  Kibuvitsamarjad (peenestatud) – 2 teelusikatäit Piparmündilehed – 1 teelusikatäis Mustsõstralehed – 2 teelusikatäit Nõgeselehed – 2 teelusikatäit Segu hoida klaaspurgis ja tarvitada vastavalt vajadusele. Üheks portsuks võetakse kuhjaga 2 teelusikatäit segu, kallatakse üle keeva veega (250-300 ml) ja lastakse 7-10 minutit tõmmata. Suhkru asemel soovitatakse teele lisada siirupit (näiteks kibuvitsa- või sõstrasiirupit), mett või vedelat steeviat. Kibuvitsamarju võib lisada praktiliselt kõikidele teedele, sest see on üks parimaid polüvitamiine sisaldavatest vahenditest. On täheldatud, et inimestel, kes joovad regulaarselt kibuvitsateed, suureneb töövõime ning nad põevad märksa harvemini külmetushaigusi, samuti on kibuvitsal organismile üldtugevdav toime ja ta parandab ainevahetust. Joogi koostisesse kuuluv piparmünt parandab selle maitset, stimuleerib ainevahetust ja sapieritust. Mustsõstralehtedes on palju C-vitamiini ja karotiini ning peale selle on sellel taimel organismile toniseeriv toime. Nõgeselgi on teatav toniseeriv efekt, samuti vähendab ta veresuhkru taset veres ning suurendab hemoglobiini ja erütrotsüütide sünteesi.  

Väga armsaks ja toredaks kombeks võib pidada ka nii mõnelegi perele omaseks saanud ühist õhtust teejoomistraditsiooni. Üheskoos mõnusalt rahustava taimetee joomine on meeldivaks viisiks tõmmata selleks päevaks “otsad kokku” ning vabaneda päeva jooksul tekkinud pingetest. Parimateks rahustavateks ja und soodustavateks ravimtaimedeks on harilik nurmenukk, liht-naistepuna, harilik pune, ahtalehine põdrakanep, kanarbik, harilik palderjan, humal, piparmünt, meliss, saialill, kummel, liivatee ja kibuvitsamarjad. Samuti võib kasutada juba valmis rahustavaid teesegusid.

lõõgastav teehea une tee

  Kasutatud materjal:

  • http://www.coffeetea.info/ee.php?page=news&action=article&id=552
  • http://www.bioneer.ee/eluviis/ilu/aid-3863/Stressist-p%C3%A4%C3%A4stab-taimetee-ja-%C3%B5ige-toit

Pildistas: Penelope Russak Fotol: Terje Talts  

Otsi kategooria järgi